خط قرمز های گوگل در تولید محتوا

خط قرمز های گوگل در تولید محتوا

 خط قرمز های گوگل در تولید محتوا ، مواردی هستند که گوگل به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد و در صورت عدم رعایت آن‌ها، ممکن است منجر به کاهش سئو سایت شما در گوگل شود. برخی از این اشتباهات رایج در تولید محتوا عبارتند از:

کپی از اولین خط قرمز های گوگل در تولید محتوا

استفاده از محتوای کپی شده از سایر وب‌سایت‌ها، قطعا به شما ضرر میرساند. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است همیشه محتوای اصلی و خودتان را ارائه دهید.

با کپی بودن محتوا، محتوای شما با دیگران مشابه می‌شود و این امر می‌تواند سبب کاهش رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو شود. زیرا موتور های جستجو از نشان دادن صفحات تکراری به کاربر اجتناب میکنند.

موتورهای جستجو، به دنبال محتوای اصیل و ارزشمند هستند و زمانی که محتوای وبسایت شما با محتوای دیگری تکراری باشد، موتورهای جستجو قادر به تشخیص این امر هستند و ممکن است وبسایت شما را به عنوان یک وبسایت کپی شناسایی کنند و رتبه آن را در نتایج جستجو کاهش دهند.

بنابراین، برای بهبود سئو سایت خود، بهتر است که از محتوای اورجینال و خلاقانه استفاده کنید و از کپی کردن محتوای دیگران بدون اجازه خودداری کنید. در صورتی که نیاز به استفاده از محتوای دیگری دارید، باید به سایت منبع لینک بدهید.

اما گاهی اوقات شما دو صفحه در سایت دارید با عنوان های مشابه که نمیتوانید یکی را حذف کنید برای مثال طراحی سایت در اصفهان و سفارش طراحی سایت در اصفهان اینجا بهتر است از تگ کنونیکال استفاده کنید تا صفحه مورد نظر شما در گوگل نمایش داده بشود.

از محتوای هوش مصنوعی استفاده نکنید ✋

محتوای هوش مصنوعی

یکی از بحث های داغ الان هوش های مصنوعی و تولید محتوای آنها برای سئو است. پیشنهاد میکنم اصلا از محتوای های هوش مصنوعی استفاده نکنید حتی با اینکه به نظر محتوای جذابی است. زیرا اگر شما چندبار همان سوال را بپرسید جواب ها به شکلی تکراری میشوند و قطعا رقبای شما هم به فکر استفاده از هوش مصنوعی هستند. پس محتوای کپی خواهید شد.

بعلاوه هوش های مصنوعی هنوز برای تولید محتوا به زبان فارسی مشکل دارند و گاهی از فعل های نامناسب استفاده میکنند. در کل پیشنهاد من استفاده نکردن از محتوای هوش مصنوعی است اما اگر اصرار دارید حداقل آن را ویرایش کنید.

من اسن سوال را از هوش مصنوعی BARD گوگل که تازه معرفی شده پرسیدم جوابش را ببینید.

آیا استفاده از محتوای هوش مصنوعی برای سئو مناسب است گوگل متوجه نمیشود؟

bard : استفاده از محتوای هوش مصنوعی برای سئو می تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله:

  • تولید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با کلمات کلیدی هدف شما
  • صرفه جویی در زمان و تلاش
  • بهبود تجربه کاربر

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را برای شناسایی و رتبه بندی محتوای کم کیفیت بهبود می بخشد. این بدان معناست که اگر از محتوای هوش مصنوعی استفاده می کنید، مهم است که محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود تولید کنید. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای هوش مصنوعی به اندازه محتوای انسانی دقیق نیست، بنابراین ممکن است لازم باشد آن را قبل از انتشار ویرایش و بهبود دهید.

در مجموع، استفاده از محتوای هوش مصنوعی برای سئو می تواند یک راه عالی برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای هوش مصنوعی به اندازه محتوای انسانی دقیق نیست، بنابراین مهم است که آن را قبل از انتشار ویرایش و بهبود دهید.

در اینجا چند نکته برای استفاده از محتوای هوش مصنوعی برای سئو آورده شده است:

  • از ابزارهای هوش مصنوعی معتبر استفاده کنید.
  • محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود تولید کنید.
  • محتوای خود را قبل از انتشار ویرایش و بهبود دهید.
  • از محتوای هوش مصنوعی برای تولید محتوای مکمل استفاده کنید، نه محتوای اصلی.
  • از محتوای هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای تعاملی و جذاب استفاده کنید.
  • از محتوای هوش مصنوعی برای تولید محتوای شخصی سازی شده برای کاربران خود استفاده کنید.

با پیروی از این نکات، می توانید از محتوای هوش مصنوعی برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد

استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای شما، ممکن است به شما آسیب برساند. بهتر است از کلمات کلیدی به میزان مناسبی استفاده کنید و در هنگام نوشتن محتوا، به طور طبیعی با کلمات کلیدی کار کنید. اگر مجبور به استفاده زیاد از کلمه کلیدی هستید بهتر است از مترادف های آن استفاده کنید.

همچنین هنگام لینک سازی فقط بر روی کلمه کلید لینک نسازید سعی کنید کلمه کلیدی را با پسوند و پیشوند های مناسب لینک بدهید اینکار تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو سایت شما دارد. برای مثال من صفحه ای با کلمه کلیدی بسته بندی خلاقانه دارم بهتر است تعدادی از لینک های من با عنوان اید خلاقانه بسته بندی باشد.

صفحات 404

امکان دارد شما بعضی مواقع محتوایی که تولید کردید را پاک کنید اینکار باعث ایجاد صفحه یا خطای 404 برای شما میشود. برای حل این مشکل شما باید آن صفحه را با ریدایرکت 301 منتقل کنید به صفحه مشابه. اگر ورودی زیادی برای صفحه 404 شما وجود ندارد آن را ریدایرکت 410 انجام دهید به معنای صفحه حذف شده.

وجود صفحات 404 به تعداد کم برای سئو مضر نیست و اگر تعداد صفحات 404 شما زیر 5 تا است مشکلی وجود ندارد. البته این تعداد با توجه به تعداد صفحات سایت شما متغییر است.

لینک‌های غیرمرتبط

در تولید محتوا گاهی ما برای لینک سازی یک کلمه غیر مرتبط در مقاله خود می آوریم تا بتوانیم به آن صفحه لینک بدهیم در حالی که اینکار اشتباه است. شما باید تنها زمانی که آن کلمه و مطلب نیازمند لینک است لینک سازی انجام دهید.

نکته بعدی مزرعه لینک یا به عبارتی لینک سازی زیاد با یک صفحه است. برای مثال شما از یکی از صفحات خود صد ها لینک به صفحات دیگر میدهید اینکار علاوه بر کاهش رتبه صفحه باعث بی تاثیر شدن آن صفحه بر سئو شما میشود. توجه کنید که صفحات اصلی که صدها لینک میدهیند بر روی کیمه کلیدی نیستند و همچنین صفحه اصلی از نظر سئو نمیتواند پنالتی شود پس مشکلی ندارد.

لینک‌های ورودی

لینک‌های ورودی به سایت شما می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. لینک‌ورودی از سایت‌های مرتبط و با اعتبار بهتر هستند و بهبود رتبه سایت شما را تسریع می‌کنند.

اما توجه داشته باشید لینک های ورودی زیاد در یک زمان کم بسیار مضر هستند زیرا گوگل متوجه لینک سازی غیر طبیعی شما میشود که موجب کاهش رتبه سایت شما یا حتی پنالتی شدن آن صفحه میشود.

صفحات پراکنده و خالی

سعی کنید صفحات خالی یا اسپم سایت خود را حذف کنید یا اگر امکانش هست داخل آنها محتوای خوب قرار دهید. این صفحات را میتوانید در گوگل کنسول قسمت page مشاهده کنید.

کلام آخر

در کل، مواردی که گوگل برای بهبود رتبه سایت‌ها در نتایج جستجو توصیه می‌کند، شامل ارائه محتوای با کیفیت، رعایت قوانین و دستور العمل های گوگل، به روز بودن سایت، سرعت بارگذاری سایت و بهبود تجربه کاربری سایت هستند. شما با انجام این کار ها و دوری از خط قرمز های گوگل در تولید محتوا میتوانید به راحتی به نتایج برتر گوگل برسید. توجه داشته باشید که سئو یک فعالیت مستمر و بلند مدت است و یک شبه اتفاق نمیفتد.

امیرحسین امان اللهی
هزاران کیلومتر برای رسیدن به هدفم اسکرول کردم و این داستان همچنان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *